2010-09-30 - Downtime wegens IP wijziging
Wegens technische redenen bij ons datacenter worden alle IP adressen gewijzigd op onze servers. Deze wijziging dient per direct doorgevoerd te worden (waardoor u nu op sommige servers al niet in DirectAdmin kon komen). Vanwege deze aanpassing kan het zijn dat de server vanmiddag slecht of helemaal niet bereikbaar is. Er wordt hard aan gewerkt om de downtime zo kort mogelijk te houden, echter is dit iets wat wij grotendeels niet in de hand hebben (aangezien SIDN en de Internet Providers hun DNS wijzigingen soms tot 12-24 uur na de wijziging pas updaten). Nieuwe namen aanvragen is destijds al vervroegd bij SIDN naar 3 uur, wijzigingen helaas niet (vanwege caching). We houden u op de hoogte. Met vriendelijke groet, Evers ICT

2009-04-13 - Server 6 korte downtime gehad op 2e paasdag!
Allereerst wensen we namens HostingExtreme iedereen een fijne pasen! Vandaag heeft er een korte downtime plaats gevonden op server 6. De server is inmiddels weer bereikbaar. Het betrof een kapotte switch die inmiddels is vervangen. We streven altijd naar een zo hoog mogelijk uptime, zelfs met pasen!

2009-03-28 - Server 4 DirectAdmin terug online + SpamAssassin opnieuw geinstalleerd!
De directadmin is weer terug Online. De downtime van directadmin heeft iets langer geduurd als verwacht was, dit doordat directadmin de nieuwe licentie en centos (besturingssysteem) versie niet goed op elkaar had afgestemd. De problemen met inloggen zouden nu dus verholpen moeten zijn. Kan je nog niet inloggen? Mail dan naar info@eversict.nl of info@hostingextreme.nl voor verdere support. Hiernaast is spamassassin opnieuw geinstalleerd, dit is de antispam software welke er voorheen ook altijd op draaide. Controlleer uw instellingen in directadmin --> Email management --> Spamassassin setup. (delete spam - Low Threshold - delete high scoring spam - rewrite subjes met --spam-- - use attachments). Ook al staan de instellingen goed ingesteld, klik toch op "Save" onderaan om er verzekerd van te zijn dat de instellingen goed staan.

2009-03-26 - Server 4 DirectAdmin onderhoud
Sinds vanmiddag is er onderhoud aan server 4. Helaas is hierbij een fout ontstaan bij het updaten van DirectAdmin. DirectAdmin is het controlpanel waarop u normaal gesproken inlogt om uw hosting zaken in te stellen (mail, mysql accounts aanmaken etc). Onze servermanagers zijn druk bezig het probleem te lokaliseren en op te lossen. We verwachten dat het spoedig opgelost zal zijn, een exacte deadline kunnen we helaas nog niet geven. De downtime van DirectAdmin heeft geen verdere invloed op het functioneren van de websites. Alle websites/email- en ftp-accounts blijven gewoon benaderbaar.

2009-01-24 - Server 4 harddisk defect
Zoals de meeste klanten van server 4 al hebben vernomen is afgelopen zondag de hardeschijf van server 4 kapot gegaan, hierdoor hebben we zondag de hele nacht aan de server gewerkt. We hebben onze nood hardeschijf welke we altijd extra op voorraad hebben liggen erin geplaatst en alles zsm weer geinstalleerd (besturingsysteem: centos en controlpanel: directadmin). Zondag/Maandag nacht om 5.00 uur waren we klaar met deze installatie, vervolgens zijn we onze oude backups (welke 100% goed werkte) terug gaan installeren. Deze backups waren echter van meer als een half jaar geleden, hierdoor konden maandag de meeste klanten alweer terug op de server (met verouderde informatie). Woensdag hebben we weer toegang kunnen krijgen tot onze recente backup schijf welke in de server zat. Tussen dinsdag en vrijdag zijn we continu bezig geweest met server configuratie en programmas te installeren. Alle werkzaamheden van de afgelopen 3 jaar moesten nu handmatig opnieuw gedaan worden in enkele dagen (denk hierbij aan firewall/updates van programmas/beveiliging/automatische datum synchronisatie/etc). Grotendeels zijn de werkzaamheden nu over en zijn er enkel nog kleine updates welke we aan de server moeten uitvoeren. Mocht je nog belangrijke bestanden missen dan kan je ons benaderen op info@eversict.nl, ook indien je ergens fouten tegenkom! We hebben onze uiterste best gedaan om deze problemen zsm op te lossen en het hele team heeft dan ook dag en nacht zijn schouders eronder gezet. Ookal waren er verschillende backup voorziening, het compleet voorkomen is helaas onmogelijk. De fout is ontstaan door een defecte voeding welk een piek over alle hardeschijven heeft gegeven waardoor de hoofdschijf niet meer werkt en de andere schijven slecht benaderbaar zijn (maar nog wel uit te lezen). Hopende iedereen hiermee voldoende geinformeerd te hebben, Met vriendelijke groet, Koen Evers en zijn Team! Directeur Evers ICT - HostingExtreme.nl

2009-01-03 - Server upgrades !
Namens ons complete team wens ik iedereen een gelukkig nieuwjaar! De servers worden momenteel onderhanden genomen, alle servers krijgen een upgrade in geheugen. Deze upgrade zal tussen 22.00 en 07.00 gebeuren en maximaal 5 minuten in beslag nemen. Door het extra geheugen zullen (uitgebreiderde) websites sneller getoond worden. De upgrade zal in eerste instanties plaatsvinden op server 4 - 6 - 7 - 8, de nieuwere servers zijn met voldoende geheugen uitgerust.

2008-12-03 - Servers terug Online
Het netwerk in het SchubergPhilis datacentrum (waar al onze servers zijn geplaatst) is vanavond onbereikbaar geweest vanwege een storing bij de bandbreedte leverancier. Uw website, VPS of Dedicated server kan hierdoor onbereikbaar zijn geweest. Uiteraard heeft deze storing de hoogste prioriteit gehad en is ervoor gezorgd dat de verbinding z.s.m. terug Online is gekomen, toch heeft dit helaas enkele uren mogen duren. Namens de "verbinding"-leverancier en onszelf willen we u dan ook bedanken voor het geduld en excuses aanbieden voor het ongemak. We hopen dergelijke problemen in de toekomst niet meer tegen te komen, echter blijven dergelijke zaken voor ons als webhoster overmacht. Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben, Met vriendelijke groet, HostingExtreme.nl Onderdeel van Evers ICT

2008-11-24 - .co.nl domeinnamen
In bijna alle landen is tegenwoordig een .co.xx domeinnaam te koop, binnenkort komen ook de .co.nl in Nederland te koop bij HostingExtreme.nl!

De invoering gebeurd weer in verschillende stappen:
- Sunrise 1: Grandfather (18 November 2008 tot 15 januari 2009)
Alle houders van een .nl domeinnaam hebben het exclusief recht om hun eigen .co.nl ook te registreren tijdens deze fase.
- Sunrise 2: Registered Trademarks (10 februari 2009 tot 26 februari 2009)
Namen welke nog vrij zijn en waar een geregistreerd merkrecht voor is vastgelegd kan tijdens deze periode worden afgenomen.
- Landrush (17 maart 2009 tot 31 maart 2009)
De domeinnamen worden vanaf deze periode toegewezen op basis van het principe “Wie het eerst komt, het eerst maalt” via een pre-registratie.

2008-03-20 - DDOS bij datacenter
Op dit moment is er een DDOS van enkele Gbit/s gaande op ons netwerk te SchubergPhilis. Uw website of server kan hierdoor niet bereikbaar zijn. Er wordt hard aan gewerkt.

2007-12-26 - Server 4 Hardware problemen
De eerste hardeschijf van server 4 heeft problemen waardoor de complete server niet meer terug online kwam na een reboot (dit is momenteel opgelost), momenteel wordt een compleet nieuwe server in orde gemaakt met nieuwe en betere hardware (+nieuwere versie van software!). In het nieuwe jaar zullen wij de server dus volledig over gaan zetten naar een nieuwe en betere server. Het is aan te raden om de komende 2 weken dus altijd een backup zelf te bewaren van je laatste versie van je website (denk ook aan je databases en email!). We zullen er zorg voor dragen dat bij de overgang van de oude naar de nieuwe server geen dataverlies of lange downtime plaats vind. We zullen verdere informatie plaatsen op het nieuws van HostingExtreme.nl of bij downtime hiervan op eversict.nl.

2007-11-01 - Pre-registratie van .Asia domeinnamen!!
Vanaf nu is het bij HostingExtreme.nl ook mogelijk om .asia domeinnamen te pre-registeren.

De nieuwe domeinnaam zal in een aantal stappen ingevoerd worden, hostingextreme.nl richt zich voornamelijk op de Go-Live periode.

Fase 1: Sunrise 1: 9 oktober - 30 oktober: Houders van een merknaam geregistreerd op of voor 16 maart 2004 komen in aanmerking. De regeringen van de landen in de DOTasia zone krijgen voorang voor het registreren van hun eigen naam, varianten van hun naam en geografische namen.
Fase 2: Sunrise 2: 13 november - 15 januari: Houders van merknamen geregistreerd op of voor 6 December 2006 komen in aanmerking, bedrijven uit de Aziatische regio kunnen hun bedrijfsnaam registreren.
Fase 3: Sunrise 3: 13 november - 15 januari: De derde en laatste fase van de Sunrise periode is bedoeld voor de registratie van bedrijfs- en organisatienamen.
Fase 4: Go-Live (open registratie): maart 2008: Domeinnamen kunnen geregistreerd worden door iedereen, met een 'first-come-first-served' principe.

Zoals we hierboven al aangeven richten we ons voornamelijk op de Go-live periode, het is dus momenteel mogelijk om uw .asia domein te pre-registreren. Alle aanvragen hiervan worden in een database bijgehouden, waarna ze tijdens de GO-Live periode (in Maart 2008) worden ingediend voor registratie. De Pre-registratie zal starten op 1 november 2007 op basis van het first come – first served principe. De kosten bedragen € 49,95 excl. btw voor een periode van 2 jaar.

2007-11-01 - SIDN lanceert zuiver numerieke .nl-domeinnamen
31/10/2007 Voorinschrijving houders merkenrecht en handelsnaam start 1 december
Arnhem, 31 oktober 2007 – SIDN, de .nl registry, lanceert eind januari 2008 zuiver numerieke .nl-domeinnamen. Numerieke domeinnamen zijn domeinnamen die geheel uit cijfers bestaan (bv. 1234.nl), of uit cijfers met een koppelteken (bv. 12-34.nl). Van 1 tot en met 14 december 2007 organiseert SIDN een voorinschrijving voor de houders van merkenrechten of handelsnaamrechten. Zij kunnen zich tijdens deze sunrise-periode inschrijven op numerieke .nl-domeinnamen die een direct verband houden met hun recht.

Op de SIDN website www.sidn.nl/numeriek staat vanaf vandaag alle informatie rondom de sunrise gepubliceerd. Er wordt duidelijk uitgelegd aan welke voorwaarden de numerieke domeinnamen moeten voldoen, hoe de sunrise-procedure werkt en op welk recht een inschrijving kan worden gebaseerd. Er is gekozen voor introductie via een sunrise-procedure om het onterecht registreren van domeinnamen, oftewel ‘domeinkaping, zoveel mogelijk te voorkomen.

Roelof Meijer, Algemeen Directeur SIDN: “Met de introductie van numerieke domeinnamen volgen we een advies op uit het Domeinnaamdebat 2006. De aanvragen kunnen –net zoals alle .nl-domeinnamen– alleen via een bij SIDN geregistreerde deelnemer worden ingediend. We verwachten de hele sunrise-procedure in januari 2008 af te ronden, waarna iedereen een numerieke .nl-domeinnaam kan aanvragen. Dus dan kan je bijvoorbeeld je telefoonnummer of geboortedatum als domeinnaam gebruiken!”

2007-10-18 - SIDN verhoogt zonefilefrequentie (domeinnamen nog sneller online!!)
Zondagnacht, 14 oktober jl, om 0.00 uur is de frequentie van onze zonefile publicatie verhoogd naar 12 keer per dag. Deze publicatie zal nu om de 2 uur op de even uren worden gegenereerd. Hierdoor staan nieuwe aanvragen van registrars uiterlijk 2 uur later, na aanvraag, live. SIDN blijft onverminderd werken aan de verdere ontwikkeling van deze dienst.

2007-10-18 - Fraude van Het WorldWideWeb Register
Arnhem, 12 oktober 2007 - SIDN heeft de afgelopen dagen klachten ontvangen van deelnemers en houders over het bedrijf GT@P. Dit bedrijf benadert houders van .nl domeinnamen met het dringende verzoek hun domeinnaam in het WorldWideWeb Register op te nemen om dat register up-to-date te houden. De kosten voor deze service staan in de kleine lettertjes verstopt en bedragen € 877,00 per editie. Aangezien het contract wordt aangegaan voor drie edities, bedragen de totale kosten €2.631,00. Wat kan SIDN doen? SIDN zal voor zover mogelijk hard optreden tegen deze praktijken. Wij kunnen echter alleen actief optreden tegen de fraudeurs als daar rechtsgronden voor zijn. Dat is bijvoorbeeld het geval als de beller zegt u namens SIDN te benaderen. In hoeverre dat expliciet gebeurt, is niet duidelijk. Mocht u hierover informatie hebben, dan ontvangen wij die graag van u (support@sidn.nl). Fraudemeldpunt Deelnemers en domeinnaamhouders die op de hierboven beschreven of soortgelijke wijze benaderd zijn, verwijzen wij door naar www.fraudemeldpunt.nl. Dit is het landelijke meldpunt voor advertentie- en acquisitiefraude.

2007-08-17 - Update: /webmail + /squirrelmail en phpmyadmin functioneren weer naar behoren
De eerste problemen zijn opgelost. De 2 webmail oplossingen functioneren beiden weer en ook phpmyadmin geeft geen onnodige fouten meer. Momenteel wordt awstats na gekeken + een foutmelding welke op meerdere sites/scripts voorkomt (error: 406). Nadat deze 2 zijn opgelost zal er gekeken worden naar de enkele andere foutmeldingen welke wij momenteel hebben doorgekregen. Mocht u dus nog een foutmelding tegen komen op uw website welke er eerst nooit was en waar u tevens geen verandering aan heeft gebracht (de afgelopen weken) dan dient u deze dus te melden (zodat wij na een passende oplossing kunnen kijken). We doen er alles aan om alle problemen zo spoedig mogelijk op te lossen. Denk erbij, dergelijke problemen helpen grotere problemen te voorkomen! Zit je momenteel nog bij een andere webhoster dan demonstreren we graag waarom beveiliging zo belangrijk is.

2007-08-16 - Nieuwe updates zorgen voor problemen..
Op o.a. server 4 zijn nieuwe updates automatisch uitgevoerd door het controlpanel (direct admin). Doordat deze hebben plaatsgevonden waren (handmatig gemaakte) beveiligingsinstellingen weer verdwenen. We hebben vannacht tot half 6 doorgewerkt om de server weer volledig te beveiligingen. Door de strenge beveiligingsmaatregelen kan het zijn dat enkele van uw scripts niet volledig goed meer zullen functioneren. Gelieve de pagina's (url + naam en path van bestanden) door te geven welke niet correct meer functioneren en de exacte handelingen welke benodigd zijn om de foutmelding te creeren zodat we u hiermee kunnen ondersteunen. Wenst u verdere informatie over de beveiligingen welke zijn uitgevoerd of waarom we steeds maar blijven beveiligen (waardoor uw sites niet meer werken!) dan kunt u ons benaderen zodat wij u een verdere uitleg kunnen geven hierover. Kortweg komt het er op neer dat zonder deze beveiligingen iedereen uw bestanden zou kunnen uitlezen (dus ook de config.php of configdb.php bestanden etc) waarna ze in o.a. uw databases kunnen en dingen kunnen veranderen/verwijderen/toevoegen/etc! Dit is momenteel NIET meer mogelijk! Een dergelijke hack is uit te voeren op 99 van de 100 webhostingservers! Nogmaals onze excuses voor de overlast, deze hebben we helaas niet zien aankomen. We doen er alles aan om dergelijke problemen in de toekomst tegen te gaan en alles zo spoedig mogelijk op te lossen.

2007-07-09 - Mail problemen
Momenteel zijn er mailproblemen aan de gang, deze zijn gistere avond geprobeerd op te lossen door exim (mailserver) opnieuw te installeren. De problemen leken opgelost, echter kwam dit niet door de herinstal. De mailserver werkt probleemloos, het lijkt hem dus toch ergens anders in te zitten. Momenteel word de antispam en firewall nagelopen. Verwacht wordt dat het probleem (ditmaal) geheel verholpen zal zijn binnen enkele uren. Onze excuses voor het ongemak, we doen er alles aan het zo spoedig mogelijk op te lossen.

2007-06-30 - FAQ toegevoegd
Vandaag hebben we een start gemaakt aan een FAQ, ofwel een HELP functie voor onze klanten. In dit systeem kan je antwoorden vinden op veel gestelde vragen. Mocht je een vraag missen dan kan je deze altijd aan ons doorsturen, ook is eventuele hulp bij het uitbreiden van dit kenniscentrum altijd welkom. De FAQ is momenteel enkel nog toegankelijk op http://www.hostingextreme.nl/faq.php

2007-06-14 - Beveiligingsupdates uitgevoerd
Gistere en vandaag zijn onze nieuwe servermanagers bezig geweest om de gehele server veilig te maken. Tot onze verbazing was het voorheen mogelijk om bestanden uit te lezen uit iedere willekeurige map van de server. Deze en vele (wat minder ernstige) lekker zijn en worden momenteel gesloten. Hierdoor kan het zo zijn dat enkele scripts niet geheel goed meer werken en aangepast moeten worden. Ook is de pop server gedurende enkele uren offline, deze zal zo spoedig mogelijk terug online komen. Hopende op begrip voor de situatie, mocht u verdere vragen hebben dan kunt u ons altijd benaderen op mail: info@eversict.nl / msn: msn@eversict.nl.

2007-06-13 - Nieuwe servermanagers aangenomen
Gisteren middag is er een nieuw servermanagers team aangenomen, deze mensen zijn gespecialiseerd in het beveiligen en onderhouden van webservers. Hun eerste beveiligen en updates zijn vannacht reeds uitgevoerd, dit zou de performance van alle servers moeten verbeteren en problemen grotendeels doen voorkomen! Mocht u iets opvallen, iets niet meer werken of problemen hebben, dan horen wij dit graag. Hierbij verwelkomen we: Robert / Arthur / Reese / Steve bij Evers ICT – HostingExtreme.nl.

2007-05-31 - Server 4/5/6 Tijdelijke downtimes door D-Dos attacks in datacentre
[bron: leaseweb] Op dit moment is er een DDOS op onze locatie te SchubergPhilis. Als uw server is geplaatst te SBP, is deze op dit moment niet bereikbaar. We werken er aan om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.

2006-05-31 - Server 4/5/6 D-Dos lijkt opgehouden
De d-dos welke vanochtend heeft plaats gevonden (in het complete datacentre) lijkt momenteel opgehouden. Er zijn geen verdere problemen geconstateerd. Het datacentre doet er alles aan om de problemen tegen te gaan.

2007-05-03 - Steeds meer fraude met domeinnamen..
*bron* http://european-domains-and-trademarks.publishpath.com/ Bent u als hardwerkende ondernemer ook zuinig op uw zuur verdiende centen? Wees voorbereid op oplichters als European Domains & Trademarks! Deze website heeft enkel en alleen als doel om mede-ondernemers te waarschuwen voor deze malafide praktijken. Lees a.u.b. onderstaande persberichten van collega's. Het doel dus van deze website? European Domains & Trademarks kapot maken. Probeer ze maar 's te vinden op internet. Het enige wat er te vinden is, zijn klachten en/of waarschuwingen van bedrijven die hun klanten willen servicen. Bekijk de website voor meer info: http://european-domains-and-trademarks.publishpath.com/

2007-04-17 - Nieuwe aanbieding / nieuw product toegevoegd
De nieuwe aanbieding is geplaatst op de website, klik op de voorpagina(home) op de advertentie in het rechterkolom of klik bovenaan iedere pagina in het nieuwsbericht op "hier" om meer informatie te lezen.
Er is een nieuw (scherp geprijsd) zakelijk hostingpakket toegevoegd, genaamd mini! Ideaal geschikt voor de mini en opstartende ondernemers. Bent u niet geheel tevreden over de snelheid van de server of zijn verbinding, wenst u een betere uptime of nog sneller geholpen worden bij problemen. Dan raden we u aan contact met ons op te nemen om tegen een meerprijs over te stappen op onze zakelijke diensten.

2007-03-23 - E-mail verzenden
Bron: http://tweakers.net/nieuws/46249/Adsl-providers-sluiten-spampoort-25.html Klanten die geen email meer kunnen verzenden.. lees het bovenstaande bericht. U dient dan de smtp server van uw ADSL/Cable provider te gaan gebruiken. Helaas kunnen wij door deze maatregel geen ondersteuning meer geven wat betreft het verzenden van email en het feit dat enkele providers email weigeren wanneer deze niet vanaf de juiste mailserver is verstuurd. Tot nu toe is bij ons bekend dat Casema, Orange (voorheen Wanadoo), KPN, Planet en Hetnet deze poort blokkeren, er volgen steeds meer providers. Het bovenstaande is speelt zich af sinds begin februari.

2007-03-02 - Spam & tragere servers
Ook enkele servers van ons heeft last van de grote hoeveelheden spam welke er worden verstuurd. De laatste dagen is er tevens last van grote hoeveelheden bounces (e-mailberichten verzonden als "Undelivered Mail Returned to Sender")

Door de enorme grote hoeveelheden welke onze spamfilters op de servers tegen moet houden zijn er enkele servers de afgelopen dagen minder goed bereikbaar geweest. Dit probleem is wereldwijd en velen webhosting partijen hebben hier momenteel mee te maken, een exacte oplossing is helaas nog niet gevonden. We hebben extra personeel ingezet welke de servers monitoren en directe actie ondernemen bij problemen.

OPLOSSING: De meeste spam komt binnen op accounts waar "Catch All" aanstaat, dit betekend dat alle email adressen welke eindigen op @domein.ext aankomen. Wij raden al onze klanten aan Catch al uit te zetten en de mail accounts los aan te maken en te laten forwarden naar je hoofd account. Vragen hierbij? U kunt ons hierover benaderen per: telefoon/sms/msn/fax/mail.

Verdere informatie over dergelijke problemen is te vinden op:
- www.nu.nl
- directadmin.com forum (laatste berichten)
- directadmin.com forum

2007-03-01 - Nog sneller domeinnamen aanvragen
BRON: SIDN
SIDN heeft onlangs de frequentie van publicatie van de .nl zonefile verhoogd van één naar twee keer per dag. In de .nl zonefile staan de verwijzingen naar alle .nl domeinnamen. Een nieuwe .nl zonefile wordt nu behalve om 06.30 uur ook rond 18.30 uur gepubliceerd. Hierdoor is een nieuw geregistreerde domeinnaam eerder technisch beschikbaar op het Internet.

HostingExtreme.nl - Evers ICT kan real life domeinnamen vast leggen, na het aanmelden van een domeinnaam is deze dus direct "actief". Normaal duurd het echter een dag voordat de domeinnaam ook daadwerkelijk te gebruiken is. Dit proces is nu versneld waardoor het max. een halve dag duurt alvorens hij online te gebruiken is.


2007-02-09 - Server 4 problemen opgelost
Door het vastlopen van de backups zijn alle hardeschijven vanochtend vol geraakt. Na het verwijderen van deze data is de server weer volledig terug werkend. Onze excuses voor het ongemak.

2006-12-30 - Complete netwerk van SchubergPhilis (datacenter) plat door DDOS aanvallen
De onderstaande meldingen kregen wij van het datacenter: 16:30 Op dit moment ontvangen we op ons netwerk te SchubergPhilis een DDOS van enkele Gbit/s. Uw website of server kan hierdoor niet bereikbaar zijn. We doen er alles aan dit probleem zsm op te lossen. Our network is down due a massive DDOS. Please be patient while we're working on this problem. 17.05 Het netwerk is weer up. Gelukkig was de downtime maar van korte duur, de servers zijn voorzien van meerdere internet verbindingen. Bij uitval van één van de lijnen neemt de andere het over, echter was het complete netwerk offline waardoor dit geen invloed had. We willen u bij deze tevens een Gelukkig en Stabiel 2007 wensen!

2006-12-20 - Server 4 Harddisk crash: update2
De server is weer volledig Online, alle services zijn weer actief. De hardeschijf is vervangen en alle data is succesvol recovered. We hopen een ieder op deze wijze zo goed mogelijk geinformeerd te hebben over de problemen en status van de server tijdens de downtime. Mochten er nog verdere vragen zijn dan kunt u ons ten alle tijden benaderen.

2006-12-19 - Server 4 Harddisk crash: update
HTTP is zojuist weer Online gezet, het restoren (terug plaatsen) van de backups is momenteel op 65-70%. Alle overige services zoals webmail/ftp/mysql/etc staan momenteel nog geblokkeerd totdat de complete backup terug is gezet. De meeste klanten zijn momenteel terug gezet, degene welke een statische website hebben zijn dan ook alweer terug te bezoeken. Wij houden u op de hoogte van de status en doen er alles aan om ervoor te zorgen dat u zo spoedig mogelijk volledig gebruik kunt maken van onze diensten!

2006-12-19 - Server 4 Harddisk crash: harddisk vervangen
Vannacht zijn we druk bezig geweest met het maken van backups, dit is niet geheel goed verlopen. Er kwamen regelmatig read errors (lees fouten). Hierdoor is het vervangen van de hardeschijven uitgesteld. Vandaag om 09.30 is dan ook de server (zoals gepland) terug online gekomen, om 13:00 is deze niet meer benaderbaar geworden en kamen we tot de conclusie dat de hardeschijf definitief kapot is. Dit is waarschijnlijk ook de reden geweest waardoor er de afgelopen weken dan ook meer downtimes geweest als normaal. Vanmiddag rond 16:00 is er een nieuwe hardeschijf bijgeplaatst, zojuist is Direct Admin en CentOS (besturingssysteem) geinstalleerd. We zullen zo beginnen met het restoren van de (klanten) data, voordat het zover is dient eerst de server volledig geconfigureerd te worden. Wij doen onze uiterste best om de problemen zo spoedig mogelijk op te lossen en leggen onze volledige prioriteit op het 100% veilig stellen van de (klanten) data.

2006-12-18 - Server 4 offline voor onderhouds werkzaamheden 19-12-2006: 01.30 - 09.30
Server 4 zal vannacht offline gaan voor onderhoudswerkzaamheden, dit doordat wij afgelopen week een aantal bad sectors hebben gevonden op de hardeschijf. De bad sectors (fouten op de hardeschijf) waren niet verder te herstellen, hierdoor zal de hardeschijf worden vervangen. In de nacht van maandag 18-12-2006 op dinsdag 19-12-2006 zal er om 01.30 begonnen worden met het maken van backups naar de nieuwe hardeschijf. Tijdens deze backup procedure zal de server geheel voor klanten worden afgesloten. Om 09.00 zal de hardeschijf (hardware) worden vervangen. Wij vragen begrip voor deze situatie en doen er alles aan om de downtime zo kort mogelijk te houden.

2006-12-15 - Server 4 wederom problemen
Server 4 heeft de afgelopen dagen wederom problemen gegeven, zo heeft de server er op 14-12-2006 voor 20 min. uitgelegen. Vandaag gingen de problemen verder en was de server niet meer van buitenaf benaderbaar. Ook na meerdere malen opnieuw opstarten kwam hij niet terug Online. Een medewerker van ons servermanagement team is er met spoed langs gegaan en heeft de problemen opgelost. Nadat de problemen opgelost waren is hij het verder gaan onderzoeken. Er zijn verscheidene harddisk errors aangetroffen, binnenkort zal de server hierdoor tijdelijk offline moeten voor enkele uren, er wordt dan een complete server backup gemaakt en er zal een nieuwe hardeschijf worden geplaatst. Deze zal eerst volledig geinstalleerd moeten worden en vervolgens kan er worden begonnen aan het terugplaatsen van de data. Dit alles zal (naar verwachting) ongeveer 6-8 uur duren, we proberen dit op een zo rustig mogelijk tijdstip te doen (savonds/weekend). We doen er ten alle tijden alles aan om onze diensten zo goed mogelijk te kunnen aanbieden, hierdoor vervangen wij bij enige twijfel direct de hardware waardoor het lijkt plaats te vinden. Onze excuses voor het ongemak, voor verdere vragen kunt u ons benaderen per mail/msn.

2006-11-30 - Server 4 Onderhoud uitgevoerd
De complete server hebben wij nagelopen. Hierbij zijn een aantal problemen verholpen. Zo is de spamassassin opnieuw geinstalleerd waardoor deze weer goed functioneerd. Mocht u nog altijd grote hoeveelheden spam ontvangen dan kunt u de "strengheid" van de antispam instellen in het controlpanel. Naast een software onderhoud hebben wij ook de complete hardware nagelopen, dit door de grotere hoeveelheden van vastlopers van de laatste week. Bij dit onderhoud is de voeding vervangen. Server is nu weer up (sinds 12.30) de totale downtime was exact 9 minuten.

2006-11-22 - Server 4 Problemen opgelost
Vanavond zijn er problemen geweest op server 4 tussen 20.30 en 21.30. De problemen zijn ontstaan door de grote hoeveelheden spam welke naar de server zijn verstuurd. Dit zal morgen verder worden onderzocht en worden voorkomen, er zal tevens een andere antispam op de server komen te draaien om de hoeveelheden spam terug te dringen tot minimaal. Wij doen er ten alle tijden alles aan om de problemen zo spoedig en correct mogelijk op te lossen, onze excuses voor het ongemak.

2006-11-16 - Server 4 uitbreiding hardeschijf
Server 4 heeft een extra (160gb) hardeschijf erbij gekregen, door het bijplaatsen van de hardeschijf is server 4 zojuist 2 min. offline geweest. Een dergelijk process is zo snel mogelijk uitgevoerd om zoveel mogelijk problemen/downtimes te voorkomen. Zojuist zijn we begonnen met het configureren van deze hardeschijf, tevens zijn we druk bezig met extra functies zodat we b.v. de server per sms kunnen herstarten/info inzien/etc. Het gevolg hiervan is dat de server vandaag en/of morgen één of meerdere keren herstart moet worden. Onze excuses voor het ongemak.

2006-11-13 - Server 4 Back-ups gemaakt
Vanochtend zijn er op server 4 externe back-ups gemaakt, door de grote aantal back-ups kwam de hardeschijf hierdoor vol te zitten. Dit heeft als gevolg gehad dat MySQL/FTP(opslag)/ControlPanel/E-mail niet goed functioneerde. Alle back-upprocessen zijn momenteel voltooid en de problemen zijn dan ook opgelost. Naast deze back-up (naar externe server) worden er dagelijks back-ups gemaakt (lokaal op de hardeschijf van de server zelf). Echter worden deze back-ups dagelijks dus overschreven door een nieuwere back-up. Dergelijke back-ups zijn een extra dienst welke wij aanbieden, echter bent u als klant zelf geheel verantwoordelijk voor uw data en het maken van back-ups. Wij raden u dan ook aan om enkele malen per maand zelf uw back-ups te verzorgen. Onze excuses voor het ongemak

2006-11-10 - Server 4 aangepast: register_globals instellingen
Op server 4 hebben we het register_globals aangepast naar OFF, mocht je een script gebruiken waarbij deze instelling op ON dient te staan dan is dit aan te passen door een .htaccess bestand aan te maken in de folder van het script. De inhoud van dit bestand moet zijn "php_flag register_globals 1" (zonder de " "). Een dergelijke actie is b.v. bij een OScommerce benodigd, heeft u nog verdere vragen of komt u er niet aan uit dan kunt u ons ten alle tijden benaderen (voorkeur: mail).

2006-10-29 - Server 4 door nog onbekende reden offline
Vannacht om 6:30 is de server om nog onbekende reden offline gegaan, momenteel zijn we aan het analyseren waardoor dit probleem ontstaat. Het probleem is op 8:30 opgelost. Onze excuses voor het ongemak. Zodra er verdere informatie bekend is zullen wij deze hier plaatsen.

2006-10-17 - Server 5 & 6: Awstats nu ook geinstalleerd op server 5 en 6
Het statistiek programma AwStats is nu ook geinstalleerd op de 2 laatste servers van HostingExtreme. Server 6 (zakelijke hosting) is sinds vandaag tevens voorzien van extra beveiligingen.

2006-10-05 - Server 4 & 6 Updated / Aanbieding!
Server 4: Het ticket systeem is weer gemaakt, voorheen gaf hij bij het plaatsen van een ticket een error. Dit is vanaf vandaag verholpen. Server 6: De tijd op deze nieuwe server is goed ingesteld, deze liep namelijk iets achter. Aanbieding: Momenteel krijgt iedere nieuwe klant 10 euro excl. BTW korting op ieder hosting pakket Goud / Platina / Titanium ! Kijk voor meer info op: www.hostingextreme.nl

2006-09-27 - HostingExtreme.nl gaat zakelijke hosting aanbieden
Speciaal voor zakelijke klanten bied HostingExtreme.nl sinds vandaag Business Hosting aan, alles hierover is te lezen op de pagina "Hosting" (links in het menu). Op de speciaal ingerichte server komen enkel zakelijke klanten en klanten welke 21+ zijn. De server is uitgevoerd in een raid opstelling wat ervoor zorgt dat er continu data op 2 schijven worden opgeslagen. Gaat er 1 van de 2 kapot dan blijft de server probleemloos verder functioneren zonder enige dataverlies of downtime. Naast de dubbel uitgevoerde harde schijven zijn ook het intern geheugen en andere componenten dubbel uitgevoerd. Wenst u een groter pakket of een pakket op maat dan kunt u ons ten alle tijden benaderen. Upgraden van normale hosting naar zakelijke hosting is tevens mogelijk.

2006-09-25 - Sinds enkele dagen staat het ip wat eindigt met 105.8 op de spamlijst van spamcop
Sinds enkele dagen staat het ip wat eindigt met 105.8 op de spamlijst van spamcop, na een onderzoek door één van onze server managers bleek dit voor te komen door een lek in het contact formulier van een klant. De klant is per direct geblokkeerd en momenteel word er samen naar een passende oplossing gekeken. Tevens is er een mail naar spamcop gestuurd om het ip te verwijderen uit de lijst met de vermelding dat de problemen zijn opgelost en het onbewust is gebeurd. E-mail problemen (waarbij niet alle e-mails aankomt) zullen dus uiterlijk binnen 3 dagen verholpen moeten zijn. HostingExtreme.nl en de klant (waardoor het is ontstaan) bieden bij deze hun excuses aan voor het ongemak.

2006-09-22 - Tijdelijk onmogelijk om .nl namen te registreren
Tijdelijk is het onmogelijk om .nl namen te registreren, alle domeinnamen welke worden aangevraagd of zijn aangevraagd worden zodra het weer mogelijk is doorgevoerd. Bestellingen kunnen hierdoor een iets langere verwerkingstijd krijgen. Verwacht word dat vanaf 25 september de problemen opgelost zullen zijn. Dit alles komt door een update van het systeem van SIDN. Zie voor meer info het onderstaande bericht van SIDN.

*****SIDN*****
Alle .nl-domeinnamen staan geregistreerd in het Domeinnaamregistratiesysteem (DRS) van SIDN. Internetbedrijven kunnen via dit systeem nieuwe domeinnamen aanvragen en wijzigingen doorvoeren. Belanghebbenden kunnen via de Whois opvragen of een domeinnaam nog vrij is en wie een bepaalde domeinnaam beheert.

Inspringen op de groei
De afgelopen jaren is het aantal .nl-domeinnamen explosief gestegen. SIDN is daar op ingesprongen door een nieuw DRS te ontwikkelen met nog meer capaciteit en voorbereid te zijn op meer mogelijkheden voor haar klanten. Vanaf 22 september aanstaande wordt het huidige DRS2 vervangen door het nieuwe DRS4.0. Een registratiesysteem dat een stevige basis biedt voor de toekomst.

Voorbereiding
Het nieuwe systeem is ontwikkeld op basis van de wensen en eisen van onze deelnemers, ofwel de internet serviceproviders en hostingbedrijven die in opdracht van de eindgebruiker (houder) bevoegd zijn .nl-domeinnamen aan te vragen en wijzigingen door te voeren. Deze deelnemers hebben van SIDN uitgebreide informatie ontvangen over de aanpassingen die hun systeem nodig heeft om met DRS4.0 te kunnen werken. Om de overgang soepel te laten verlopen, heeft SIDN bovendien de afgelopen periode een testomgeving en (digitale) cursussen aangeboden aan haar deelnemers.

Wat merkt u ervan?
Met al deze voorbereidingen streeft SIDN ernaar dat u als houder van een .nl-domeinnaam niets merkt van deze overgang. We vinden het wel van belang dat u op de hoogte bent van wat er achter de schermen gebeurt. Ook willen wij u erop attenderen dat van 23 tot en met 25 september het voor uw internet serviceprovider niet mogelijk is uw registraties in te dienen bij SIDN. Tevens zal de Whois functionaliteit op onze website beperkt beschikbaar zijn. We raden u dan ook aan tijdig uw aanvragen in te dienen bij uw internetservice provider of hostingbedrijf.

*bron* www.SIDN.nl

2006-09-20 - Nieuwe server besteld!
Er is weer een nieuwe server besteld, deze verwachten we binnen 1 a max. 2 weken volledig te kunnen gaan gebruiken. Eventueel is het voor resellers mogelijk naar deze nieuwe (nog lege) server te verhuizen. Mocht het zo zijn dat hier interesse voor is dan kunt u dit melden door een e-mail bericht te sturen naar: info@hostingextreme.nl.

2006-09-09 - Server 4 opnieuw nieuw intern geheugen
Gistere avond (08-09-2006) is opnieuw het geheugen vervangen, de server heeft gedurdende de middag en avond veel problemen gehad met zijn bereikbaarheid. Tevens heeft MySQL eruit gelegen. Onze server managers verwachten dat het probleem met het vervangen van het nieuwe geheugen is opgelost maar houden de server nog extra goed in de gaten. Mochten er nogmaals problemen voorkomen dan zullen zij ook gelijk nogmaals deze zaak onderzoeken en conclusies nemen om het probleem zo snel mogelijk op te losse. Het kan zijn dat hierbij een site of gebruiker geblokkeerd word, mocht dit bij u gebeuren dan dient u zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen om te kijken voor een passende oplossing. Nogmaals doen we er ten alle tijden alles aan om problemen te voorkomen/verminderen.

2006-09-09 - Server 4: Probleem dan eindelijk opgelost!
De problemen met server 4 lijken opgelost, dit na enkele downtimes en +/- 20 uur slecht bereik van en naar de server. De problemen werden veroorzaakt door een klant (ruilwaarde.nl) welke een script heeft wat andere Webmaster op hun site kunnen zetten. Waarschijnlijk word één van die Webmaster ge- DDoS -ed of zit er een fout in het script van onze klant. Nadat de site is geblokkeerd is de server load toename gestopt en is deze terug gaan afnemen. De site draait momenteel meer als 30 min met een stabiele, betrouwbare load zoals u van ons gewend bent.

2006-09-07 - Server 4 nieuw intern geheugen
Vannacht is het intern geheugen van server 4 vervangen door nieuw geheugen. We waren in de veronderstelling dat hier een fout in zat. Na het vervangen te hebben is er dan ook een uitgebreide memory test gedaan. Deze was 100% correct! Vervolgens het oude geheugen getest waarin we zagen dat er een fout zat in 1 van de geheugens. Deze is dan ook weggegooid.

2006-08-26 - Server 4 problemen vandaag opgelost
Deze week zijn er problemen geweest op server 4, met vaakdurige trage verbindingen naar en van de server. De problemen werden veroorzaakt door een website welke velen bezoekers en dataverkeer (100+ gb per dag) verbruikte. De site zal uiterlijk vanavond worden verplaatst naar een eigen server. Onze excuses voor het ongemak

2006-08-05 - Nieuwe domein extensies: .mobi
Net als bij de .eu namen kunnen .mobi domeinnamen in verschillende fases worden geregistreerd. .mobi domeinen kunnen bij ons alleen tijdens de Landrush 2 fase op 14 september worden geregistreerd. De kosten hiervan zijn nog niet bekend. Dit zal rond 7 september worden gecommuniceerd.

2006-07-27 - UebiMiau (/webmail) problemen
Sinds een kleine 2-3 weken zijn er problemen met /webmail (UebiMiau), dit probleem wordt vandaag eindelijk opgelost. Daar één van onze server managers meerdere keren taken/problemen niet correct heeft opgelost en de taken heeft gesloten is deze persoon dan ook per direct uit zijn functie (en ons team) gezet. Door dit gebeuren hebben problemen dan ook in onze vakantie periode wat langer geduurd als normaal. Deze punten zullen worden onderzocht en worden afgehandeld door één van onze andere collega's. Onze excuses voor het ongemak. Tevens staat er momenteel een vacature open voor een nieuwe kracht binnen ons team welke samen met onze andere server managers zorg draagt voor optimale, betrouwbare en veilige servers.

2006-07-09 - Vakantie periode
Vanaf 09-07-2006 tot 20-07-2006 is er vakantie periode bij HostingExtreme.nl. Hierdoor zijn onze Service & Support / Verkoop minder goed bereikbaar en duren hosting aanvragen 2-3 dagen langer. Wij doen ons best om alle (aan)vragen zoals u gewend bent zo spoedig mogelijk te beantwoorden. Hopende op uw begrip

2006-07-01 - Server 1 uitgebreid
Server 1 is uitgebreid met meer intern geheugen en een grotere hardeschijf.

2006-06-30 - Server 4 software uitbreiding
Op server 4 is een nieuwe spamassassin gezet. De voorgaande bleek (door een onbekende bug) niet meer werkzaam te zijn. Spamassassin zorgt ervoor dat spam email (ongewenste emails) direct worden verwijderd van de server. Om spamassassin op uw account aan te zetten logt u in op de server via www.hostingextreme.nl --> logon --> server 4. Hier kunt u ook de gevoeligheid van spam of geen spam instellen. Mochten er nog verdere vragen zijn dan kunt u ten allen tijden contact met ons opnemen.

2006-06-30 - Server 4 software uitbreiding - update
Naast boven genoemde uitbreiding is de standaard taal van /webmail op Nederlands gezet.

2006-05-23 - Server problemen server 4 opgelost
Problemen op server 4 zijn gevonden, door gebruik van "Criminal" achtige websites was de server (met voornamelijk de MySQL) de afgelopen maand erg slecht bereikbaar. De gebruikers welke dit veroorzaakte zijn geblokkeerd en er wordt nu voor hen voor een goede oplossing gekeken op een andere server! Wij van hostingextreme en deze oude klant bieden onze excuses aan voor dit ongemak en wij zullen dan ook alles doen om dit in de toekomst sneller tegen te gaan.

2006-05-03 - MySQL probleem server 4 - update
Het probleem lijkt verholpen daar het tot nu toe nog niet is gecrashed en we in de logs en monitoring programma's geen rare of veel aanvragen zien.

2006-05-03 - MySQL probleem server 4 - update
De MySQL is geupgraded naar MySQL 4.1.18, het lijkt nu wat stabieler te draaien. We monitoren het met meerdere programma's om te kijken waar het probleem zich anders zou zitten. We houden u op de hoogte.

2006-05-02 - MySQL probleem server 4 - update
MySQL opnieuw geinstalleerd, beter en strenger geconfigureerd. En er wordt momenteel gekeken hoe we dergelijke problemen zoveel mogelijk kunnen voorkomen of tegengaan. Er kan nog sprake zijn van enkele downtime van MySQL vanavond. Onze excuses voor het ongemak, echter doen we er alles aan om dergelijke storingen te voorkomen!

2006-05-02 - MySQL probleem server 4 - update
We dachten het probleem gevonden te hebben, helaas wederom een crash op server 4 van MySQL. Na een reboot van MySQL draait hij weer en zijn er momenteel weer 2 mensen aan het onderzoeken waar het dan aan kan liggen. We verwachten dat het tegen het eind van de avond geheel opgelost zou moeten zijn.

2006-05-02 - MySQL problemen server 4
Daar een klant een verkeerd script draait blijven er constant connecties open staan naar de server waardoor deze vast komt te lopen, we doen er alles aan om deze problemen te voorkomen en te verhelpen.

2006-04-12 - Upgrade server 4
Server 4 is afgelopen week (april 2006) geüpgraded, er is o.a. een krachtigere processor ingeplaatst welke extra veel verwerkingen aan kan. De upgrade heeft slechts voor een 8 min. downtime gekost op 11 febr. rond 23.00. Doordat er een nieuw moederbord etc in is geplaatst waren de server managers vergeten de datum terug in te stellen waardoor de licentie van Direct Admin niet meer correct functioneerde. Dit probleem heeft echter niet tot downtime geleid, enkel dat er s nachts niet kon worden ingelogd in Direct Admin. Direct de volgende ochtend was dan ook dit probleem verholpen. De server draait dus weer geheel probleemloos en is hierop uitermate getest. Mocht u toch nog vreemde/onbekende problemen tegen komen dan adviseren wij u om ons te benaderen.

2006-02-13 - Domeinnamen extensies toegevoegd.
Er zijn weer velen extenties toegevoegd welke sinds kort te registreren zijn. Kijk voor meer informatie op www.hostingextreme.nl --> domeinregistratie.

2006-01-05 - Registratie .eu:
Op 7 april 2006 start de Landrush. Vanaf deze datum kan iedereen binnen de Europese Unie zijn/haar eigen .EU domein registreren. De kosten voor een .eu domeinnaam tijdens de Landrush bedragen € 24,95. De kosten voor het 2de jaar bedragen € 24,95. Voor veel mensen is 7 april 2006 pas de datum waarop hun domeinnaam geregistreerd kan worden. Toch is het belangrijk om uw gewenste naam zsm te laten vastleggen, de registratie van een .eu domein gebeurt op basis van "wie het eerst komt, het eerst maalt".

2005-12-26 - Bijverdienen?
Wil jij ook wat bijverdienen maar wel lekker vanaf je luie stoel en op tijden wanneer jezelf tijd heb! Dat kan! HostingExtreme.nl doet ten allen zn best een zo goed mogelijk product op de markt te zetten, ben jij ook overtuigd van onze goede, scherpe en zeer voordelige diensten. Dan is dit ideaal voor u: Verdien per verkocht pakket waarin wij u naam ontvangen 5-15 euro. Plaatst b.v. een banner op uw website met daarbij de melding dat men 10% korting* krijgt indien men "uw naam" invult bij stap 4 van het bestel scherm. Voor alle bestellingen waarop wij "uw naam" vervolgens zien staan krijgt u van ons 5 (brons/zilver/goud) of 10 (platina/titanium) of 15 (resellers of dedicted hosting) euro! Verdiensten gelden tot een max. winst van 2000 euro per maand. Indien u b.v. 1 maal (of vaker) op een verkoop site een advertentie plaatst over onze dienst waardoor er zo 10 klanten bij komen heeft u dus al gem. 100 euro verdiend in een paar minuten tijd! Maar denk ook aan: folders/huisaanhuis/radio/tv/stickers/banners op sites/google adwords/google adsense etc. Momenteel hebben we 2 mensen welke al boven de 750 euro per maand ontvangen, waarbij de grootste inkomsten vanaf banners op goedlopende sites is. * De 10% korting actie of verdiensten bij adviseren van hosting zijn niet geldig icm een aanbiedings hostingpakket!

2006-01-25 - Upgrade server 4:
Server 4 krijgt een upgrade, de stabiele server draait momenteel al 136 dagen achter elkaar zonder enige downtime/problemen/reboots. Om deze resultaten te behouden en zelfs nog hogere uptime te krijgen zullen we deze dan ook gaan uitbreiden. De server krijgt o.a. een krachtigere processor.